Toimitusehdot

Voimassa 7.12.2020 alkaen.

Yleistä

Lentolan.fi on Tam-Silk Oy:n verkkokauppa, jossa hyödykkeen myyjänä on Tam-Silk Oy. Tam-Silk Oy on viitattu jäljempänä tässä dokumentissa termillä ’Palveluntarjoaja’ tai ’Tam-Silk’. Verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä jälleenmyyntiyrityksille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Lentolan.fi:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa Tam-Silk Oy:n ylläpitämässä verkkokaupassa tapahtuvan tuotteiden myynnin yhteydessä.

Nämä käyttöehdot ja verkkokaupan yleiset toimitusehdot eivät rajoita asiakkaan kuluttajansuojalain (1999/523 muutoksin) pakottaviin säännöksiin perustuvia oikeuksia kuluttajana, vaan asiakkaalla on aina oikeus vedota kuluttajansuojalain pakottaviin säännöksiin perustuviin oikeuksiinsa.

Verkkokaupan omistaa ja sitä ylläpitää:

Tam-Silk Oy, Lentolankuja 7, 36220 Kangasala.

Y-tunnus: 1763210-0

Palveluntarjoaja ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on palveluntarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota se ei kohtuudella voi olettaa tapahtuvan. Palveluntarjoaja on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmeneviin epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Asiakas voi maksaa tuotteen verkkokaupassa verkkopankin kautta pankkitunnuksilla tai luottokortilla.

Maksujen käsittelystä ja välittämisestä huolehtii PayTrail Oyj (2122839-7).

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken, luottokortit sekä Collector lasku/osamaksu. Osa maksutavoista edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi verkkokaupan asiakasrekisteriin. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Collector Lasku/Osamaksu

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä. Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä. Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa oma.collector.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39.

Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Collector Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä: 
Yleiset lasku-, tililuotto- ja erämaksuehdot 
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitusaika

Verkkokauppamme käsittelyaika on normaalisti 3-5 arkipäivää, mutta ruuhka-aikoina käsittelyaika voi venyä tästä. Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-5 arkipäivää. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Sinulla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Huomaa, että sinetöitynä toimitettua tavaraa (Tam-Silkin liimapussissa toimitettua tuotetta), jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa, ei voi palauttaa avaamisen jälkeen (ks. kuluttajansuojalaki 20.1.1978/38, pykälä 16.). Tämä tarkoittaa, että intiimialueita tai hiuksia vasten puettavia tuotteita ei voi palauttaa hygieniasyistä. 

Mikäli haluat palauttaa tuotteita, täytyy sinun tehdä peruutusilmoitus. Käytä peruutusilmoituksena tilauksen mukana tullutta lähetyslistaa tai tulosta kokonaan uusi vapaamuotoinen peruutusilmoitus. Peruutusilmoituksesta tulee ilmetä vähintään seuraavat asiat: Tilaajan nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite, tilauksen numero, palautettavat tuotteet, palautuksen syy. Keräämme palautuksien syitä korjataksemme toimintaamme ja pienentääksemme palautusten synnyttämää ympäristökuormitusta.

Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa, sisältäen kaikki tuotteeseen liittyvä materiaali kuten tuotelaput, pahvit ja tuotemerkit. Tuotteet tulee palauttaa siisteinä ja hyvässä kunnossa. Varmista ennen tuotteen takaisinlähetystä, ettei se ole likaantunut , siinä ei ole hiuksia tai eläinten karvoja  ja tuotteet on pakattava palautukseen viikattuna niin, etteivät ne rypisty.  Mikäli tuote ei ole alkuperäiskuntoinen eli myyntikuntoinen, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta. Pidätys voi olla osittainen, esim. 15 euroa/tuote siistimis- ja pakkauskuluja tai koko tuotteen summa. Palautus on asiakkaalle maksuton.

Jos haluat vaihtaa tuotteen, niin palauta tuote ja tilaa verkkokaupasta uusi tuote.

Palautus- ja peruutusoikeudet eivät koske jälleenmyyntiasiakkaita.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, joka palautuu meille noutamattomana ilman täytettyä peruutusilmoitusta, peritään 15€ maksu. Ethän siis tilaa tuotetta, jos et aio tai pysty noutamaan sitä. Asiakas vastaa itse antamistaan noutopiste-, osoite-, puhelinnumero-, palautuskoodi- ja nimitiedoista. Kaikki tilaukset käsitellään automaattisesti eikä annettuja tietoja tarkisteta.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa meille. Voit soittaa meille numeroon 010 666 8050 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen info@lentolan.fi. Jos paketti on vioittunut Postissa/Matkahuollossa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin/Matkahuoltoon.